Semois bij Chiny: tips

Started by victor_v, March 20, 2025, 10:34:04

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

victor_v

Hallo daar, in de meivakantie zit ik een week in een huisjes in chiny aan de Semois! Heeft iemand misschien een goed leesbare kaart van die omgeving van waar je nou precies wel en niet mag vissen?
Verder zou ik wel eens met een gids op pad willen maar ik kan online niet echt iets vinden. Andere tips en adviezen zijn ook zeer welkom voor deze beginner.

henkverhaar

Stroomafwaarts van Herbeumont is de Semois 'bevaarbaar' en dus openbaar, met een Waalse vergunning. Je mag dan overal vissen, mits je bij het water kunt komen - of een boot hebt (en Permis B - maar dat heb je als vliegvisser normaliter altijd al). Stroomopwaarts (dus ook bij Chiny) heb je vergunningen van lokale clubs nodig naast het Waalse Permis. Hoe en wat dat weet ik niet, ik vis altijd op het bevaarbare gedeelte...

sarca2

::new::

victor_v

dank voor de tips! iemand ervaring met een gids in die regio?

Gert

Ik ken het daar niet, maar in het algemeen, als je een onervaren vliegvisser bent: als je op een camping of park zit met meer vliegvissers, gewoon vragen of je met ze mee mag. Grote kans dat het geen probleem is (als je maar niet te eigenwijs bent  :D ).