Vangsten in 2025

Started by Gert, March 30, 2025, 17:21:28

Previous topic - Next topic

0 Members and 3 Guests are viewing this topic.

Gert

Vorig jaar was het half april dat ik het topic aanmaakte voor de vangsten in 2024, nu een paar weken eerder voor 2025.
Gisteren de eerste ruisvoorntjes en 1 baarsje gevangen, op een pheasant tail nimfje en een vlokreeftachtige imitatie. Niks schokkends, maar het begin is er weer, en smaakt naar meer.

paul de bruijn

Gezien het mooie weer dacht ik in het Twiske een goede kans te maken.Je raadt het wel,geen vis gezien,behalve wat karper,maar daar kwam ik niet voor.
Erger was dat op mijn werk een aantal weken geleden honderden voorns en andere schubdragers acte de presance gaven.Heel apart.
Serieuze aantallen,enorm dikke snoeken zien jagen,en helaas de aalschovers ook bezig gezien,die pakten af en toe een mooie voorn.Of het kwam door de pontons die er lagen weet ik niet,maar nadat op donderdag de boot op weg ging naar Rotterdam dacht ik in de avond mijn geluk te beproeven.Ook hier hetzelfde recept,geen kringetje meer te zien of wat gevangen.
Ach,het seizoen begint pas,aftellen naar Denemarken,nog 4 weken.

Menno_siemensma

Ik zal een verslag van mijn Oland zeeforeltrip posten, en ik heb wat snoekjes gevangen, voor de rest bar weinig actie gehad vooralsnog in nederland.
Fishing is like a box of chocolates, you never know what you gonna get.

MarcoFlyFishing

Afgelopen week ben ik achter de karpers aangegaan. Het water is iets opgewarmt, en dus kan er in de ondiepe delen weer karper worden gevonden (vlak onder het oppervlak). Ik heb er met een brood-vlieg (gewoon witte eggstasy op een haak) twee weten te vangen. Een en ander heb ik vastgelegd met de GoPro. Deze video is te bekijken op YouTube: https://youtu.be/AAvMgO5OJcY?si=ZtE7udpcSpStwucz

Bert J.

The older we get, the more we feel that the enjoyment of the moment is a state of grace, a golden gift

Gert

Altijd leuk, karper op een broodvlieg, bolletje van hertenhaar, of een groen/bruine nep-boilie onder een eikenboom, als imitatie van een eikel. Maar voor die laatste nog wel wat te vroeg in het jaar  :D
Misschien van de week ook weer eens proberen.